پژوهشگران گرامی جهت ارسال مقاله به نشریه مطالعات تغییر سازمانی می توانند از فایل راهنمای نگارش مقالات نشریه استفاده نموده و سپس از طریق ایمیل نشریه به نشانی info@joc-journal.ir اقدام به ارسال مقاله نمایند.
نویسندگان محترم قبل از ارسال مقاله به نشریه موارد ذیل را به دقت مطالعه فرمایند:
1-سه فایل باید توسط نویسنده مسئول مکاتبات به صورت WORD و PDF به ایمیل نشریه به آدرس info@joc-journal.ir
ارسال شوند.
الف-فایل مشخصات نویسندگان:
نام کامل نویسندگان، بالاترین مدرک، مقطع و رشته تحصیلی، دانشگاه یا سازمان متبوع و رتبه هیئت علمی یا پست سازمانی هریک از نویسندگان (به فارسی و انگلیسی) به همراه تلفن و پست الکترونیک کلیه آنها درج شود.
در قسمت بعدی وابستگی سازمانی به صورت زیر وارد شود:
گروه آموزشی، دانشکده، دانشگاه (موسسه آموزشی)، شهر، کشور
مثال:
گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نوسنده مسئول مکاتبات با علامت * مشخص شود.
ب-فرم تعهد نامه: از قسمت اصول اخلاقی انتشار مقاله در بخش اطلاعات نشریه دانلود، تکمیل و ارسال شود.
ج-فایل مقاله: این فایل با توجه به موارد ذکرشده در قسمت اصول اخلاقی انتشار مقاله و موارد زیر مقاله نگاشته شود:
پیشنهاد می شود ساختار مقاله به صورت زیر تنظیم شود:
1- چکیده مقاله : شامل موضوع، چارچوب کلی نظری، روش شناسی پژوهش و نتایج مقاله به صورت فشرده ، بین 150 تا 200 کلمه و سپس 5-3 واژه کلیدی به زبان فارسی.
2-مقدمه و بیان مساله
3-ضرورت و اهداف
- سوالات
- اهداف
- نظریه ها
4- ادبیات پژوهش
5-یافته ها
6-بحث و بررسی
7- خلاصه و نتیجه گیری
8- پیوست ها (در صورت لزوم)
جدول ۱: اندازه و نوع قلم های مورد استفاده
مکان استفاده |
اندازه قلم |
نام قلم | |
متن فارسی مقاله | 12 | B Nazanin | |
متن جداول، شکلها، پاورقی
و مراجع فارسی |
11 | B Nazanin | |
متن انگلیسی | 11 | Times New Roman | |
متن جداول، شکلها، پاورقی
و مراجع انگلیسی |
9 | Times New Roman | |
عناوین جداول و شکلها | 11 | B Nazanin | |
متن چکیده و کلمات کلیدی فارسی | 12 | B Nazanin | |
متن چکیده و کلمات کلیدی انگلیسی | 11 | Times New Roman | |
نام نویسندگان | 12 | B Nazanin | |
عنوان های اصلی بخشها | 11 | B Titr | |
عنوان های فرعی بخشها | 10 | B Titr | |
عنوان مقاله | 14 | B Titr |
روابط ریاضی:
در صورتی که در متن مقاله از رابطه ریاضی استفاده می شود، حتما این رابطه توسط نرم افزار WORD تایپ شده و از قرار دادن تصویر رابطه ریاضی خودداری شود. رابطه ریاضی در سمت چپ و شماره ان در سمت راست در پرانتز قید شود:
شکلها و جدولها:
شکلهای استفاده شده در مقاله باید دارای وضوح و ابعاد مناسب بوده و در صورتی که از شکل های سیاه و سفید استفاده می شود باید شکل ها قابلیت تفکیک اجزای مختلف درون خود را داشته باشد.توضیح شکل در زیر آن و به صورت زیر نوشته می شود:
شکل 5: الگوی استفاده در مدل مورد مطالعه (برازجانی، 1392)
جدول های استفاده شده در متن مقاله باید به صورت تایپ شده باشد و از قرار دادن جدول به صورت عکس خودداری شود. توضیح جدول در بالای ان به صورت زیر نگاشته شود:
جدول5: شاخص های مدل مورد مطالعه (احمدی و همکاران، 1397)
منابع:
منابع مقاله باید توسط فرمت APA نگاشته شود.
الف-ارجاع در متن مقاله:
پس از نوشتن متن، شکل و یا جدول منبع مورد استفاده به صورت زیر نوشته شود:
منابع فارسی:
(نام خانوادگی نویسنده اول، سال انتشار)
نمونه فارسی:
(احمدی، 1397)
توجه: در صورتی که تعداد نویسندگان بیش از یک نفر باشد، عبارت “و همکاران” نیز به نام خانوادگی نویسنده اول اضافه شود.
نمونه فارسی:
(احمدی و همکاران،1397)
منابع لاتین:
(سال انتشار, نام خانوادگی نویسنده اول)
نمونه:
(Anderson, 2012)
توجه: در صورتی که تعداد نویسندگان بیش از یک نفر باشد، عبارت ” et al.,” نیز به نام خانوادگی نویسنده اول اضافه شود.
نمونه:
(Anderson, et al., 2012)
ب- شیوه درج منابع در انتهای مقاله:
فهرست منابع استفاده شده در متن مقاله باید در قسمت منابع در ابتدا منابع فارسی و بعد از آن منابع لاتین به ترتیب حروف الفبایی نام خانوادگی نویسنده اول به شرح زیر تنظیم گردد:
1-مقاله:
نام خانوادگی نویسنده اول، نام؛ نام خانوادگی نویسنده دوم، نام؛ نام خانوادگی نویسنده های بعدی، نام؛ (سال انتشار). عنوان مقاله، نام مجله، شماره مجله، شماره صفحات مقاله استفاده شده
توجه: در صورتی که تعداد نویسندگان بیش از یک نفر باشد، اسامی نویسندگان دوم به بعد نیز مانند نویسنده اول نگاشته شود.
نمونه فارسی:
اسدالهی، قربانعلی؛ یعقوبی، محمد و سلیمانی، بهرام ( 1372 ). بررسی میزان مردودی وقبولی با رتبه تولد در دانش اموزان، پژوهش های روان شناختی، دوره 2، شماره 1و 2، ص 65-57
.32- صنمونه لاتین:
Allinder, M. (1994). The relationship between efficacy and the instructional practices of special education teachers and consultants. Teacher Education and Special Education, 17,18-25.
2- کتاب:
کتاب تالیفی:
نام خانوادگی نویسنده اول، نام؛ نام خانوادگی نویسنده دوم، نام؛ نام خانوادگی نویسنده های بعدی، نام؛ (سال انتشار). عنوان کتاب، محل چاپ: ناشر.
کتاب ترجمه ایی:
نام خانوادگی نویسنده اول، نام؛ نام خانوادگی نویسنده دوم، نام؛ نام خانوادگی نویسنده های بعدی، نام؛ (سال انتشار). عنوان کتاب، نام خانوادگی مترجم، نام مترجم، محل چاپ: ناشر.
توجه: در صورتی که تعداد نویسندگان بیش از یک نفر باشد، اسامی نویسندگان دوم به بعد نیز مانند نویسنده اول نگاشته شود.
نمونه فارسی:
اسدالهی، قربانعلی؛ یعقوبی، محمد و سلیمانی، بهرام (1395). چالش های مدیریت اموزشی، تهران: انتشارات آفتاب
نمونه لاتین:
Creswell, W., Andorson, Q., Geor, B. (2012). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson. Boston.