بررسی میزان کاهش آسیب پذیری دانش آموزان از فضای مجازی با آگاه سازی والدین
سعید جلال پور
چکیده:
کاهش آسیب پذیري دانش آموزان از فضاي مجازي با آگاه سازي والدین هدف این پژوهش بوده است. در هزاره سوم ویژگی بدیهی دنیاي امروزي نفوذ اجتناب ناپذیر فناوري و اطاعات توسط تکنولوژي مورد استفاده در همه جوانب زندگی انسان می باشد. همه شاهد تولد و رشد روز افزون دنیاي مجازي و شخصیت هاي سه بعدي هستیم که به طور روزمره در ارتباط با آن امور زندگی را می گذرانیم. یکی از عرصه هاي مهم و پهناوري که میزبان فناوري و دانش نو می باشد، آموزش و پرورش است. این واقعیت به صورت امري مقبول و پذیرفته شده در اذهان والدین، مربیان، معلمان و مسئولین شکل گرفته که دانش آموزان ما براي رشد و ترقی می بایست با فناوري هاي روز دنیا همگام شده و گام هاي بلندو اساسی را برداشته تا بتوانند در عرصه کسب علم و پیشرفت دانش جهانی حرفی براي گفتن داشته باشند. این اقدام پژوهی بدین منظور انجام گرفته که به همه ي مخاطبین این تغییر و تحول بزرگ در آموزش، گوشزد نماید که فقط فراهم آوردن امکانات تکنولوژیکی جدید نمی تواند مسئولیت ما را در برابر فرزندانمان اتمام بخشد، بلکه ما را در آغاز راهی پرفراز و نشیب قرار می دهد که دائم باید در حال یادگیري می باشیم تا بتوانیم پا به پاي فرزندانمان در عرصه نوین دانش پیش رفته و آنان را از خطراتی که آرام و بی صدا بر سر راهشان قرار می گیرد آگاه سازیم و نحوه ي صحیح برخورد با دنیاي مجازي را با همه ي رنگ هاي فریبنده اش به آنان آموزش دهیم . باید بفهمیم که با وجود جذابیت هاي فراوان محیطی مانند فضاي مجازي چگونه فرزندانمان را مجاب کنیم که اصول اخلاقی را در همه ي مراحل ترقی و کسب دانش بکار بگیرند. در این اقدام پژوهی سعی بر این بود که بتوانیم با آگاه سازي والدین آسیب پذیري دانش آموزان را در فضاي مجازي کاهش دهیم. بعد از جمع آوري اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن با روش آشنا سازي والدین با مزایا و معایب استفاده از فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعی و سپس آموزش صحیح برخورد والدین در رابطه با طرز برخود و نظارت بر دانش آموزان در فضاي مجازي توانستیم آسیب هاي آن را در دانش آموزان کاهش دهیم. روش تحقیق این مقاله توصیفی تحلیلی می باشد
شماره نشریه: شماره 2 تابستان 1401
کلیدواژه ها:
اشتراک گذاری: