ارائه چارچوبی برای عوامل مدیریتی موثر در کیفیت آموزش آموزگاران دوره ابتدایی شهرستان گناوه
فاطمه حسین وند
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف ارائه چارچوبی براي عوامل مدیریتی موثر در کیفیت آموزش آموزگاران دوره ابتدایی در شهر گناوه صورت گرفت. روش انجام پژوهش کیفی میباشد. در فاز دوم که ارائه چهارچوبی براي عوامل مدیریتی با استفاده از روشهاي تحقیق در عملیات انجام گرفته است. جامعه آماري در این پژوهش شامل معلمان شامل معلمان آموزگاران دوره ابتدایی شامل 470نفر میباشد. به دلیل کیفی بودن پژوهش از این تعداد به کمک روش نمونه گیري هدفمند از نوع معیار 20نفر را انتخاب گردیدند. جهت گردآوري اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختار یافته است و روش مصاحبه در این پژوهش مصاحبه منظم است. نتایج حاصل از نشان داد که عوامل مدیریتی موثر بر کیفیت آموزش آموزگاران دوره ابتدایی مشتمل بر هفت بعد عوامل پشتیبانی سازمانی، توسعه تکنولوژي آموزشی و فضا، ارتباطات، مهارتهاي اساسی، پداگوژي، هدایت و رهبري، فرهنگ و اجتماع است
شماره نشریه: شماره 2 تابستان 1401
کلیدواژه ها:
اشتراک گذاری: